Commissie Jaarcongres

Jaarlijks organiseert de vereniging een jaarcongres. Enerzijds om met elkaar de Algemene Leden Vergadering (ALV) te houden en anderzijds om met elkaar te verbinden en een verdieping aan het vak te geven.

Het jaarcongres is, naast het opdoen van kennis en uitwisseling van ervaringen, dé plek om op een meer informele manier contact te leggen met collega’s in het land. Een griffier is een solistische functie. Daarom is onderling contact zo belangrijk.

Het programma bevat inspirerende sprekers, lezingen, workshops en de ALV. Daarnaast is er is voldoende ruimte om je collega's te ontmoeten, met excursies die je blik verbreden en een feestelijke 'night before', bestaande uit diner en feestavond.

Het jaarcongres vindt standaard plaats op de eerste vrijdag van oktober. Elk jaar is de organisatie in handen van een andere gemeente, regio of cluster van gemeenten met ondersteuning van de vaste leden van de commissie jaarcongres.

Profielfoto Hans Rijs
Hans